środa, 18 maja 2011

steampunk mode on

wkręcam się w steam punk.

 zdjęcie z sieci
nie mam co prawda jeszcze gdzie się wybrać na jakąś tematyczną imprezę, ale stylizacja w tym temacie jest zniewalająca. wygrzebałam w szafie kilka metrów śliwkowej tafty kupionej wieki temu, zdaje mi się że na spódnicę z Burdy, na neowiktoriańską suknię będzie jak znalazł. douczam się właśnie jak takową uszyć.
trochę przeraża mnie, bo szczerze mówiąc nie mam pojęcia jak, wizja robienia turniury i modelowania spódnicy, tak żeby miała tę śliczna kaskadę na tyłku. ma być jedna spódnica, jakoś wymyślnie krojona, czy dwie - podstawowa i nakładana na nią część z kaskadą?
mam już wykrój na gorset, zastanawiam się tylko czy do usztywnienia dać trzcinki i listewki czy też może pójść w plastikowe/metalowe fiszbiny z pasmanterii? swoja drogą, wykrój gorsetu jest generalnie mocno skomplikowany i bardzo również przerażający.
nie odpuszczę fascynatora, takiego z woalką.  :]
wypatrzyłam sobie na etsy pasujące buty, problem w tym, że w stanach i że strasznie drogie, a po moich ostatnich szaleństwach zakupowych, którymi się tu jeszcze nie chwaliłam, wydrenowałam sobie konto.

czeka mnie jeszcze szycie męskiego zestawu steampunkowego dla małżonka. na pewno płaszcz z pelerynką, na pewno spodnie, na pewno koszula z żabotem i kamizelka z mojej śliwkowej tafty.no i skórzane rękawiczki bez palców. do tego jeszcze gogle (wypatrzone na etsy), kompas (etsy), zegarek z dewizką (etsy, bądź e-bay), buty, laseczka.
co mnie niezmiernie cieszy małżonek wstępnie zaaprobował plan przeobrażenia steampunkowego.

 zdjęcie z sieci
mam nadzieję, że wyrobimy się ze stylizacja na sylwestra, chyba że znowu zmieni mi się koncepcja.

4 komentarze:

  1. Sama jestem w trakcie robienia sobie steampunkowego wdzianka.
    Co do gorsetu, to może okazać się przydatne: http://www.instructables.com/id/How-to-Make-a-Steampunk-Corset/
    A co do steampunkowych eventów w Polsce, polecam zajrzeć tutaj: http://steampoland.deviantart.com/
    Z tego, co wiem, to już jakieś mniejsze spotkania, czy spotkania w ramach konwentów już były ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. dzięki:]
    gorset ogarnę na podstawie wykroju z epoki. gorzej ze spódnicą:]

    OdpowiedzUsuń
  3. a u mnie jest steampunkowa knajpa: http://www.wodnawieza.pl/steampunk/ :-)

    OdpowiedzUsuń